pondělí 12. dubna 2010

Interactive Board Advanced


For presenting texts, audio etc. we would not need and inteactive board.
What else can it do? Let's explore!
As your Smart installation is in Czech, the following instructions will be in Czech, too.

1. Jak funguje "stínování obrazovky?" Kdy by se mělo používat? Napište odpověď do komentáře k blogu.
2. Jak funguje vyhledávač grafiky? Pracuje s češtinou nebo s angličtinou? Najděte si klobouk či čepici :)
3. Umíte tahat králíky z klobouku? Ukazeme si, jak na to. Po prezentaci si najděte obrázek králíka, příkreslete trochu zelené travičky, SESKUPTE oba objekty, NAKLONUJTE si kraliky, vyberte si klobouk, PŘESUŇTE HO DO POPŘEDÍ (případně králíky do pozadí), klobouk ZAMKNĚTE a králíky do něho schovejte.
4. Zařiďte, aby králík mluvil! :)
5. Co to je průhlednost objektu a jak se dá při výuce využít?
6. Prozkoumejte galerii SMART, zaměřte se na flashové animace a vybertte tu, která vám přijde nejzajímavější. Do komentáře k blogu napište název animace, stručný popis a hodnocení - jak se dá využít ve výuce cizího jazyka.

20 komentářů:

  1. Stínování obrazovky lze využít k rychlému skrytí nebo odkrytí textu, jako třeba odpovědi na otázky, nápovědy a podobně.
    Jak funguje, to jsem zatím neprozkoumala, ale vypadá to, že se stínem dá zakrýt text nebo obrázky a zase rychle odkrýt.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak funguje stínování obrazovky?
    - lze zakrýt napsaný text =) používá se například pro Kimmovy hry (děti si za určitý čas zapamatují předměty, obrázky - po zakrytí by měly vyjmenovat všechny předměty, které se pamatují)
    Ivana Sk.

    OdpovědětVymazat
  3. Stínování obrazovky: jak funguje, jsme si řekli... Využití - když učitel nechce, aby byla část ITB vidět - žáci nevědí, co se tam skrývá, jsou zvědaví, pomáhá to získat a udržet jejich pozornost.

    Petra V.

    OdpovědětVymazat
  4. Stínování obrazovky se používá pro částečné či celé zakrytí plochy, následně se může odkrývat.
    Z aplikací se mi velmi líbí "šibenice" a její varianty (házení rajčete na obličej atd.) a potom klikání na žábu/krabici/atd., kde dítě kline a žábě vylétne z pusy slovo.
    Děti si mohou procvičit nová slovíčka.
    Andrea Dvořáková

    OdpovědětVymazat
  5. Já si myslím, že stínování je super pro testování krátkodobé paměti. Ukážete na minutu 10 obrázků, zakryjete je, děti za 2 minuty napíší, co si zapamatovaly, ukážu obrázky pro kontrolu.

    OdpovědětVymazat
  6. Stínování obrazovky lze využít např. v případě, že učitel chce žáky překvapit, postupně napínat, neodhalit skryté významy ihned, nýbrž postupně...

    OdpovědětVymazat
  7. Ad stínování obbrazovky:
    Tento "zákrok" funguje k zakrytí těch info, které učitel nechce, aby byly viděny. Je možné zakrýt správné řešení, poznámky atd. Kýžený efekt se dostaví i ze zvýšené pozornosti žáků. Učitel může skrýt i otázky, a žáci tak nemají šanci si ppředem něco připravit, ale pouze napjatě čekají....

    Lenka Hr.

    OdpovědětVymazat
  8. Stínování obrazovky funguje jako "roleta" či "opona"; můžeme pomocí ní procvičovat paměť, nebo připravit test a stínováním zakrýt správné odpovědi, které lze po testu rychle odkrýt a okamžitě si zkontrolovat odpovědi. Dále ji můžeme využít pro udržení pozornosti, postupným odkrýváním, udržíme děti v očekávání a napětí, co bude následovat.

    Průhlednost: můžeme částečně zakrýt objekt a hádat zbytek, lze využít jako nápovědu

    Darina Šubová, Michaela Formanová

    OdpovědětVymazat
  9. Anagram: animace poskytuje možnost vložit několik slov, z nichž program následně postupně vybírá slovíčka, kterým zpřehází pořadí písmenek. Úkolem je pak v časovém limitu písmenka seřadit do správného pořadí.
    Ivana Sk.

    OdpovědětVymazat
  10. Kostka: Na jdnotlivé strany kostky učitel napíše slova, např. názvy povolání, žák si hodí kostkou a vylosuje si slovo, předem neví které na něj padne, slovo se dá přesunou na pozadí tabule a dále s ním pracovat, například vysvětlit co má člověk za úkol při tom kterém povolání apod. Slova se mohou losovat náhodně nebo lze nastavit na postupné řazení, ale kostka má jen 6 stran :-) Petra Z.

    OdpovědětVymazat
  11. Animace: Brémští muzikanti jsou úžasně ujetá aminace, kde se děti pobaví, je to hezky barevné, plné pazvuků a krásně infantilní.

    OdpovědětVymazat
  12. Stínování obrazovky se používá v případě, kdy chci zakrýt určitou část nějakého objektu, aby žáci mohli hádat, co se pod ním skrývá, může to také sloužit ke cvičení paměti apod. Určitě je to velmi užitečná "pomůcka".

    OdpovědětVymazat
  13. Animace

    Mně se líbí animace "click and reveal" v různých tvarech - je to jednoduché a praktické. Mohou skrývat správné řešení úkolů atp.

    Petra V.

    OdpovědětVymazat
  14. Stínování obrazky se používá, pokud potřebuji zakrýt obrázek či text (testování paměti dětí, učení,zábava pro děti=udržení pozornosti)a nebo skryji řešení určitého úkolu.
    P.Bártová

    OdpovědětVymazat
  15. Poezie reálného světa - nutno vidět a vyzkoušet! Anglicky psané instrukce, nabídka témat otevírá obrovské možnosti kreativity.

    OdpovědětVymazat
  16. "rajčata" jsou Tomato splat.

    OdpovědětVymazat
  17. Stínování obrazovky se dá vhodně využít při procvičování v hodině (např. zakrytí správné odpovědi).

    OdpovědětVymazat
  18. Stínování obrazovky

    můžeme použít pro zakrytí správných odpovědí nebo části obrázků, případně k postupnému odtajňování určitého objektu zájmu... může pomoci vzbudit zvědavost...

    OdpovědětVymazat
  19. Stínování obrazovky:
    V jazykových cvičeních může sloužit k zakrytí správných odpovědí, aby je žáci neviděli. Dále může sloužit k trénování paměti žáků, kdy se obrázky po chvíli zakryjí a žáci se je pokouší vybavit. Je to hravé, tvořivé a napínavé. Lenka Kořínková

    OdpovědětVymazat
  20. Stínování obrazovky slouží k zakrytí potřebného textu nebo obrázku. Použít se může například, když mají žáci nějaký obrázek nebo slova a mají si z toho v určitém čase co nejvíce zapamatovat. Poté se vše zakryje a žáci říkají, co si zapamatovali. Markéta Dunajová

    OdpovědětVymazat