pondělí 22. března 2010
Interactive Board
ITB works as a multifunctional tool: you can present text, images, audio, video, internet resources...
But you (or the students) can also INTERACT with the board - write answers to questions, drag and drop, draw, or play games.
Our task today is to explore the possibilities of SMART ITB software. The editor works intuitively, and some choices are similar to those available in MS office. To get an idea, we will also evaluate some internet-available examples.
1. Open Mozilla, go to veskole.cz
2. Choose some ITB material for SMART, download and view. Which positive and negative features can you identify?
3. What makes a good ITB material? Think and discuss - work in pairs. Enter you comments into this blog.
4. Open Smart.
5. Start a new file. Insert a text, an image, a weblink, explore the pen function. Feel free to experiment and have fun creating.
HOMEWORK:
Download and install SMART, start working on your own material - he topic shall be identical as your HotPot topic. Be creative!
- Think about the structure. Include at least five different activities.
- Vary the tasks, bu practice the same vocabulary.
- Focus on contextual use of the vocabulary.
- Compulsory items: teacher book with objectives, target group and instructions; listening task; feedback to all tasks; links to T's Book from all pages and back; active URLs.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
summer sport
OdpovědětVymazatPetra Bártová
Romana Zepřálková, Petra Bártová
OdpovědětVymazat+ zábavné, barevné, aktivní podílení dětí, práce se dá uložit a můžeme v ní pokračovat příští hodinu
- není vhodné pro větší skupinu dětí, pořizovací cena je vysoká
Stáhla jsem si téma Family a oceňuji zejména cvičení, kdy se dají přetahovat slovíčka nebo cvičení "šibenice", kdy je možné hádat slovíčka po písmenkách.
OdpovědětVymazatAndrea Dvořáková
feedback
OdpovědětVymazatvariety of activities
pictures
listening + videos
creative work of both (teacher and children)
- MY FAMILY
Irena, Petra V.
Jakub Pabián a Tereza Kuzníková:
OdpovědětVymazatpositives: a colourful design, immediate feedback, repetition of vocabulary through various types of exercises
negatives: we see only positives aspects of ITB
Je dobré, že děti mohou aktivně pracovat v hodině. Není to potom tak statické a nudné i při běžném učení slovíček.
OdpovědětVymazatAny comments welcome, but please try to answer specifically the question set in Task 3 - what makes good ITB materials? JP
OdpovědětVymazatWow, it’s a very useful page! But there is one little problem: we haven’t got any interactive board at my school… :-) Look at presentations numbers and body. They are very good for teaching on the first grade. Have you got any other tips?
OdpovědětVymazatGood presentation: many pictures, differend tasks, colourful.
www.bidak.eblog.cz
Our house: tento materiál mě zaujal pro své obrazové stránce, pomocí přetahování se popisují jednotlivé části domu, dále tu najdeme křížovku a cvičení na doplňování, je tu u všeho feedback což považuji za dobré, také je tu vložena poslední stránka bílá na případné doplnění a vlastní niciativu žáků. Celková úroveň cvičení se postupně zvyšuje a může motivovat žáky k dalším aktivitám s tímto tématem.
OdpovědětVymazatfeedback
OdpovědětVymazatall in one (text, images, audio, video)
creativity
links to the internet
hidden solutions to each task
Dana N. Katka D., Lucka C.
Interactive education, links with other subjects - immediate connection...Source of pictures rellevant to the topic, exercises which can be exposed immediatelly to children, audio material, video exercises and shots...listenings...Audio dictates, analysis of taught "topic".....It is just beautifulll
OdpovědětVymazatRomana Zepřálková, Petra Bártová
OdpovědětVymazat+ střídání různých činností, vhodné zpestření barvami a obrázky, vysoká aktivita dětí (doplňování), je možno vidět správná řešení, přesná zadání
obrázky, propojení s audiem nebo videem, propojení s internetem, cvičení (+ možnost kontroly)
OdpovědětVymazatMichaela Formanová, Darina Šubová
Paja and I think that a good ITB presentation should be clear, understandable and not very colourful. There should be involved listening, speaking, spelling and use of English exercise.
OdpovědětVymazatPavla Liskova, Nina Konasova
Good ITB materials should be interesting for students and easy to work with. It is good to practise the main acquired information in different tasks (audio, video, pictures, matching, etc.). It is also useful for students to get some feedback.
OdpovědětVymazatMichaela Pastyříková
Kateřina Janoušková + Lenka Kořínková
OdpovědětVymazatcvičení na interaktivní tabuli by mělo obsahovat jasné instrukce a feedback, cvičení by žáky nemělo zahltit informacemi (příliš dlouhé texty, příliš mnoho nových slovíček apod.), mělo by však ponechat prostor pro vlastní invenci a imaginaci
In my opinion, the good ITB material should include lots of pictures - but just few simple colours used for background, text and other objects. Then appropriate vocabulary and creative exercises (e.g. matching). Plus some listening, speaking or video tasks.
OdpovědětVymazatthe words should be used in various tasks and the tasks should be easy to understand and on the appropriate level
OdpovědětVymazatin our opinions it is very difficult to create the ITB but on the other hand it can improve the lesson through different activities e.g. listening, speaking, pictures.....Daniela Spesna + Petra Hladikova
OdpovědětVymazat