pondělí 22. března 2010

Interactive Board


ITB works as a multifunctional tool: you can present text, images, audio, video, internet resources...
But you (or the students) can also INTERACT with the board - write answers to questions, drag and drop, draw, or play games.

Our task today is to explore the possibilities of SMART ITB software. The editor works intuitively, and some choices are similar to those available in MS office. To get an idea, we will also evaluate some internet-available examples.

1. Open Mozilla, go to veskole.cz
2. Choose some ITB material for SMART, download and view. Which positive and negative features can you identify?
3. What makes a good ITB material? Think and discuss - work in pairs. Enter you comments into this blog.
4. Open Smart.
5. Start a new file. Insert a text, an image, a weblink, explore the pen function. Feel free to experiment and have fun creating.

HOMEWORK:
Download and install SMART, start working on your own material - he topic shall be identical as your HotPot topic. Be creative!
- Think about the structure. Include at least five different activities.
- Vary the tasks, bu practice the same vocabulary.
- Focus on contextual use of the vocabulary.
- Compulsory items: teacher book with objectives, target group and instructions; listening task; feedback to all tasks; links to T's Book from all pages and back; active URLs.

19 komentářů:

  1. summer sport
    Petra Bártová

    OdpovědětVymazat
  2. Romana Zepřálková, Petra Bártová
    + zábavné, barevné, aktivní podílení dětí, práce se dá uložit a můžeme v ní pokračovat příští hodinu
    - není vhodné pro větší skupinu dětí, pořizovací cena je vysoká

    OdpovědětVymazat
  3. Stáhla jsem si téma Family a oceňuji zejména cvičení, kdy se dají přetahovat slovíčka nebo cvičení "šibenice", kdy je možné hádat slovíčka po písmenkách.
    Andrea Dvořáková

    OdpovědětVymazat
  4. feedback
    variety of activities
    pictures
    listening + videos
    creative work of both (teacher and children)
    - MY FAMILY
    Irena, Petra V.

    OdpovědětVymazat
  5. Jakub Pabián a Tereza Kuzníková:
    positives: a colourful design, immediate feedback, repetition of vocabulary through various types of exercises
    negatives: we see only positives aspects of ITB

    OdpovědětVymazat
  6. Je dobré, že děti mohou aktivně pracovat v hodině. Není to potom tak statické a nudné i při běžném učení slovíček.

    OdpovědětVymazat
  7. Any comments welcome, but please try to answer specifically the question set in Task 3 - what makes good ITB materials? JP

    OdpovědětVymazat
  8. Wow, it’s a very useful page! But there is one little problem: we haven’t got any interactive board at my school… :-) Look at presentations numbers and body. They are very good for teaching on the first grade. Have you got any other tips?
    Good presentation: many pictures, differend tasks, colourful.
    www.bidak.eblog.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Our house: tento materiál mě zaujal pro své obrazové stránce, pomocí přetahování se popisují jednotlivé části domu, dále tu najdeme křížovku a cvičení na doplňování, je tu u všeho feedback což považuji za dobré, také je tu vložena poslední stránka bílá na případné doplnění a vlastní niciativu žáků. Celková úroveň cvičení se postupně zvyšuje a může motivovat žáky k dalším aktivitám s tímto tématem.

    OdpovědětVymazat
  10. feedback
    all in one (text, images, audio, video)
    creativity
    links to the internet
    hidden solutions to each task
    Dana N. Katka D., Lucka C.

    OdpovědětVymazat
  11. Interactive education, links with other subjects - immediate connection...Source of pictures rellevant to the topic, exercises which can be exposed immediatelly to children, audio material, video exercises and shots...listenings...Audio dictates, analysis of taught "topic".....It is just beautifulll

    OdpovědětVymazat
  12. Romana Zepřálková, Petra Bártová
    + střídání různých činností, vhodné zpestření barvami a obrázky, vysoká aktivita dětí (doplňování), je možno vidět správná řešení, přesná zadání

    OdpovědětVymazat
  13. obrázky, propojení s audiem nebo videem, propojení s internetem, cvičení (+ možnost kontroly)

    Michaela Formanová, Darina Šubová

    OdpovědětVymazat
  14. Paja and I think that a good ITB presentation should be clear, understandable and not very colourful. There should be involved listening, speaking, spelling and use of English exercise.

    Pavla Liskova, Nina Konasova

    OdpovědětVymazat
  15. Good ITB materials should be interesting for students and easy to work with. It is good to practise the main acquired information in different tasks (audio, video, pictures, matching, etc.). It is also useful for students to get some feedback.

    Michaela Pastyříková

    OdpovědětVymazat
  16. Kateřina Janoušková + Lenka Kořínková

    cvičení na interaktivní tabuli by mělo obsahovat jasné instrukce a feedback, cvičení by žáky nemělo zahltit informacemi (příliš dlouhé texty, příliš mnoho nových slovíček apod.), mělo by však ponechat prostor pro vlastní invenci a imaginaci

    OdpovědětVymazat
  17. In my opinion, the good ITB material should include lots of pictures - but just few simple colours used for background, text and other objects. Then appropriate vocabulary and creative exercises (e.g. matching). Plus some listening, speaking or video tasks.

    OdpovědětVymazat
  18. the words should be used in various tasks and the tasks should be easy to understand and on the appropriate level

    OdpovědětVymazat
  19. in our opinions it is very difficult to create the ITB but on the other hand it can improve the lesson through different activities e.g. listening, speaking, pictures.....Daniela Spesna + Petra Hladikova

    OdpovědětVymazat